Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

2 Cerita Last Episode

Kamu semua pernah tengok cerita MARIMAR ataupun JUVANA ? Tahu tak hari ini iaitu 18 Julai 2011 (Isnin) Episode akhir bagi dua cerita itu. Tapi saya tak tahu la mungkin ada sambungan kot. Mungkin banyak daripada kamu semua yang "missed" episod akhir yang sangat berharga ini kan. Jadi saya nak beritahu lah sedikit-sebanyak dari apa yang saya lihat dan tahu dari kawan-kawan.


Mula-mula kita masuk cerita MariMar.

Cerita marimar mengisahkan MARIMAR seorang gadis yang membesar dengan orang tua angkat. dan akhirnya bertemu jodoh dengan dengan Sergio yang dilakonkan oleh Dingdong Dantes, haha ! waw.


Cerita Marimar saya dengar sikit sahaja sebab masalah balik lewat dari sekolah. Ada orang kata Angelica terbunuh dibaham buaya, dia fights with marimar atas helikopter/kapal terbang? haha then terjatuh. Dan akhirnya Sergio menikahi Marimar, tak lupa Monica da insaf. -TAMAT-

Okay sekarang kita masuk cerita JUVANA lak , mukadimah dia tidak banyak sangat sebab saya jarang tengok. Tapi yang tahu hero dalam cerita tu nama Daim kan ? and Cikgu Zakiah penyelamat yang selalu mendorong Daim supaya tabah di dalam JUVANA.


Tadi saya tengok pada mula nya semua cikgu di sekolah JUVANA tu macam jadi team WARDEN. Diorang seksa semua pelajar kecuali Botak. Kesian kat Cikgu Zakiah , kena pukul banyak kali . Then Daim kena tikam sekali oleh Botak. Memang cerita ini dijalankan dengan banyak manipulasi, semua cikgu cuba memanipulasi orang lain haha supaya terselamat. Okay saya taknak cerita panjang jadi saya bagitahu isi-isi penting sahaja. Warden dia buat laporan polis dan setelah polis datang, dia cakap semua pelajar JUVANA memberontak, sebab masa itu botak tengah halakan pisau kat leher cikgu zakiah.

Jadi maknanya Botak menjadi mangsa la dalam kes ini. Semuanya rancangan warden, cikgu lain sempat sedar akan penipuan warden itu jadi cikgu lain buat laporan polis. dan CIKGU ARIFFIN memang baik. Masa polis cuba menenangkan Botak, tiba2 ada sorang polis pergi gari tangan warden, warden tu aneh lah sebab apa dia kena gari pulak. Then ada pelajar juvana cakap kami dah report semua kat polis.

Masa WARDEN itu nak dibawa ke kereta polis, dia sempat baling satu-satunya bukti yang daim ada untuk membuktikan bahawa dia tidak membunuh ibunya. Then lepas kena tangkap ape, Botak menyesali perbuatan dia dan minta maaf kat semua orang. Kiranya Botak dah insaflah. Selepas itu Daim (nangis eah ?) depan api tu sebab tengok tape yang mengandungi bukti itu dibakar.

Then anak perempuan mak cik (kantin?) tu cakap, Kedah ade simpan video testimoni ni. Then bermakna Daim masih lagi ada bukti. Setelah sekian lama, Cikgu Zakiah pula jadi warden di sekolah Juvana manakala Daim bekerja sebagai pengajar di situ. -TAMAT-

Kalau korang nak tahu lebih lanjut, search saja episode akhir di youtube. Confirm ada ^_^.

4 comments:

otakue17 said...

wah sangat detail terima kasih kongsi dah la terlepas nk tgk dua dua cerita ni :( sobs sobs .

Azhunk Awang said...

hahah sama-sama , memang bestlah ! tapi saya pun sedey sebab tak sempat tengok MARIMAR :[ tapi JUVANA sempat habes haha

adam izzuddin said...

saye due2 sempat...best lak 2 kedua-duanye....mmg padan ngan muke angelica...dahla jatuh kat atas tahi...pastu kene heret ngan buaye...hehehe

Azhunk Awang said...

Ruginya ta dpat tengok ANGELICA kena heret kat buaye !

Post Top Ad