Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

5 Steps Nak Putus




Wow 5 steps nak putus. Putus ape ek ? Putus tali hahha... NO. Sebelum itu nak tanye korang pernah tak kapel/couple ? Hah ~ Tak tahu maksud kapel ? Hadoiii itulah boypren girlpren semua tu.

Kalau bukan jodoh korang lah kan pasti akan putus jugak dengan pasangan korang. Takkan kekal lame Azhunk leh jamin. Azhunk tak pernah kapel dan tak pernah seberani itu nak try adakan komitmen dengan orang lain.
So nasihat pertama kepada semua yang belum try jangan nak menggatal-gatai nak try lah. Memang menyesal gilaaa.. tak ada faedah pun. Ish banyak pulak aku berleter kali ini. Jom kita tengok 5 steps.

Steps Nak Putus :

Ignore Her/Him :
Jangan reply SMS|Facebook|IM|Email. Kalau dia ada tanya kenapa ignore semua tuh kata je busy memanjang. Dia akan rasa muak dan nak cari orang lainlah ;]

Menggatal Dengan Perempuan Lain :
Selalu keluar-keluar berdua-duaan dengan perempuan/lelaki lain. Kasilah dia jelly melly(ayat Elfira Loy) sedikit haha. Lama-kelamaan dia akan rasa kita berlaku curang dan akan tinggalkan KITA. Atau boleh jugak kalau keluar dengan awek/boyprens korang.. Wat-wat tengok kat orang lain.

Kurangkan Bercakap Dengan Pasangan :
Kalau keluar dengan dia or buat study group. Jangan bercakap banyak dengan dia kerana itu boleh menambahkan lagi kemesraan. So kalau dia tanya "Lepas ni awk nak pergi mana?" jawab aje "Tak tahu" then diam LOLS.

Kawal Emosi Muka :
Jangan senyum dekat pasangan. Tunjukkan muka masam dan tidak puas hati supaya dia akan rasa bahawa kita tidak bahagia bersama dia.

Selalu Larang Dia Lakukan Perkara Dia Suka :
Macam pergi shopping ke.. Karaoke kee.. Dating kee.. Kalau partner ajak just ignore and refuse ye ? Tak payah nak ikut dorang.

Tapi kalau tips-tips yang saya kasi tidak berkesan nak tahu KENAPA ? Tengok di bawah

Pertama ) Dia faham anda selalu busy dan boleh membahagikan masa dan bertolak ansur dengan anda.

Kedua ) Dia tahu yang anda hanya milik dia dan anda buat begitu sekadar NAKAL sahaja.

Ketiga ) Dia faham kenapa kita kurangkan bercakap mungkin juga mood kita tak baik pada masa itu ? (Jadi dia taklah merajuk tak tentu pasai kerana kita tak omong sama dia) haha.

Keempat ) Dia akan lebih suka jika kita wat muka masam gitu. Nampak muka sebenar sikit? Takdelah berkepit2 happy semacam. Maksud saya kalau asyik berkepit wat muka kiut2 nanti dikata orang lah pulak kan.

Kelima ) Dia taknak sebarang maksiat berlaku antara korang. Jadi dia akan melarang dan mengongkong anda daripada melakukan apa sahaja.

Jadi itulah penjelasan yang saya boleh kasi. Kalau tips itu tak menjadi bermakna your boyprens/girlprens PALING JARANG NAK JUMPA dan yang TERBAIK ~~.


2 comments:

Sya Izz said...

erk, zehe kah ini? haha. matang2~ haha

Azhunk Awang said...

Yes ini Azhunk ;]]

Post Top Ad