Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Tipu Muslihat Kafir

Baiklah , pada entri yang dah lepas saya baru sahaja buat satu entri tentang jangan sebar perkara yang cakap arlene tan sebagai MakCik Hajjah sebab tak ada bukti kukuh kan. Baiklah, sekarang saya ingin buat entri pula untuk memberi kesedaran kepada semua pengguna yang menjadi "Pelanggan Tetap" di website Mak Cik Hajjah.

Baiklah, pernahkah anda terfikir kenapa Mak Cik Hajjah buat blog sebegitu ? Bagi saya ada beberapa sebab yang boleh diterima akal. Saya akan beritahu dalam bentuk blockquote di bawah.

Populariti : Mungkin ramai yang tak percaya apabila saya kata populariti, sebab anda fikir dia tak ada jalan nak jadi popular. Tetapi fikirlah dengan panjang, jika dia maki2 macam tu mesti ramai UMAT ISLAM akan bukak blog dia untuk marah dan maki kan ? Kita tidak sedar dalam masa yang sama traffic blog dia naik dengan mendadak sebagai contoh boleh rujuk di SINI


Menyesatkan umat islam : Yang ni memang semua sudah perasan, mungkin juga sebab utama dia menyesatkan umat islam, perhatian kepada yang kurang iman itu tolong jangan mudah percaya setiap benda di blog makcik itu, termasuklah hadis2 dan surah2 yang dia reka, semuanya ciplak dan rekaan. Fitnah semata-mata.


Membuat untuk suka suka : Mungkin tuan punya website makcik itu kurang waras agaknya, tahu dan fasih tentang agama dan ada ilmu sedikit tetapi disalah sebarkan. Wallahu'alam


Baiklah hari ini saya cuma nak terngkan yang pertama itu ialah POPULARITI. Semuanya ada berhubung kait di antara satu sama lain. MakCik mendapat traffic yang banyak dengan membuat blog menghina islam itu. Kalau anda rasa cukup bijak, tutup mulut dan diamkan diri daripada melayan perkara yang tidak berfaedah yang MakCik hajjah lakukan.



Setelah dia popular , bukankah mudah untuk dia menyesatkan orang Islam? Contohnya lah kan, walaupun orang Islam ada yang benci dan maki dia kat website, tetapi tiap2 hari bukak website dia nak tengok post terbaru dia. Ada tak dikalangan korang bersifat sedemikian ? Sudah tentu ada, lumrah manusia mempunyai sifat ingin tahu.

Jadi saya berharap sangat kepada anda semua, janganlah layan Mak Cik hajjah, cuba bayangkan kalau dia hina semua itu dan tak ada seorang pun datang memberi reaksi, adakah anda rasa dia akan teruskan menghina ? Dan satu lagi, saya tengok orang panggil dia dengan perkataan kesat, dia relaks je that's mean dia tak kisah orang kata semua itu, yang pasti post dia ramai dah tengok.

2 comments:

Eyka Aikha said...

org islam harus kuat.. xyah lah lemah sgt..

Azhunk Awang said...

Semoga agama Islam menjadi semakin maju.

Post Top Ad