Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Ceramah Motivasi Ustaz Akhwan

Wah, hari ini kat sekolah ada ceramah motivasi khas untuk form 4 and 2 sahaja, dan nasib baik saya form 2 jadi terpilihlah untuk menyertai majlis itu yang berlangsung selama 5 jam + di dewan makan asrama Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Nurul Ittifaq.

Penceramah dia datang dari Kuala Lumpur (kalau tak silap lah), jauh sangat perjalanan dia. Mukadimah bagi majlis ilmu itu sangatlah menarik haha, mula2 agak suspend, ingat ke Ustaz Akhwan cakap benda yang betul, rupa2nya Kalaulah.

Banyak juga informasi berguna yang kiteorang dapat di sekolah tadi. Pertama sekali harus bersyukur ke hadrat ilahi dapat hadir majlis ilmu tersebut. Kan bulan puasa sekarang jadi pelajar tidak beberapa ceria haha.

Ustaz Akhwan juga bagus orangnya, pandai buat lucu. Sekali dia cakap confirm ramai tergelak TETAPI, ada juga dia bergurau agak kasar hahaa tetapi lucu. Tak pasal-pasal ada murid kena tampor (tampor main2) haha.

Yang paling saya suka, mase video Islam tu, dia tunjuk start dari awal sehingga sekarang. Cammana susahnya seorang khalifah ingin menyebarkan dakwah Islam ke seluruh pelusuk dunia, memang touching lah video tu. Kalaulah saya boleh save video itu di dalam pendrive hahax.

Hah ! not to forget jugak, Ustaz Akhwan itu ialah Penasyid Motivator, jadi dia memberi motivasi dalam bentuk nasyid. Suara dia boleh tahan juga, tapi sedap suara saya lagi kot haha Kiddin ! Dia pernah berduet dengan beberapa penyanyi yang boleh tahan lah macam Mawi dan yang lain. Dia juga ada album tersendiri tau, 5 Album, kalau nak dengar cari sendiri. Saya malas nak catat kat sini haha.

Masa dia bagi ceramah tadi, ada lah dia selit2 lagu dia dan lagu orang lain then dia expose the real meaning of the song, yang pasti berkaitan agama Islam lah. Baiklah dekat sini sahaja entri pasal Ustaz Akhwan, tak lupa juga, nak beri blog dia ni.

Visit-visit lah ye, hope your doings bring beneficial to him and others.

BLOG USTAZ AKHWAN AFANDI

17 comments:

adam izzuddin said...

lol....suare azhunk best dr ustaz akhwan..hehehe...4 ur info..die bkan ader 5 album...die ader 1 jerk....'dia pencipta' n lagu laen2 2 is sub-album...
tp btul la azhunk katerr die best..kan??!! sye suke laa care die beri motivasi...lucu sangat2...hehehe

Sya Izz said...

kak suka lagu HASRAT. best wuuuu~ :)

Azhunk Awang said...

Adam : oh 1 album tapi ade 5 lagu? camtu ke ??

Azhunk Awang said...

Haha kak Sya Izz : lagu dia boleh la, tapi bunyi semua lagu dia cam nak familiar haha.

Aisyah said...

best nye kalo skul de wat ceramah .. n penceramah nye best2 .. kt skul sye .. heeermm .. ustaz yg sme aje setiap taon .. x ke bosan jadi nye .. ?? hehehe

Azhunk Awang said...

Aisyah : haha memang bosan pun kalau ustaz same je yg ceramah :p mintaklah dengan cikgu suruh jemput ustaz2 dri negeri lain ke ..

adam izzuddin said...

a'ah azhunk, 1 album 5 lagu...
mcm album gambar jgak...1 album tp dlam album 2 ader bnyak gambar...
u get it???

Nur Izzati(niz) said...

sye suke sgt2 cara ustz akhwan beri cramah..very interesting n happpy..lgu2 yg dciptanya juga boleh than..best..hrp2 ustz akhwan boleh dtg lgi kat skul sye ni...hehe..azhunk,i like ur story that u cter sal ustaz akhwan..nk tergelak..~lawak~...hehe..:D

Ct Hajar ♫ said...

eh sama sekolah rupenye

adam izzuddin said...

koya nur izzati (Niz)......pdahal nk maen kayu 3 ngan shafawi...hehehe

Azhunk Awang said...

Nur izzati : Haha memang ustaz tu kasi ceramah dri segi lawak jadi nak cite sal dia kena melawak gak haha, semua tergelak mase dia ceramah, then part dia tampar2 my friend tu lucu haha.

Azhunk Awang said...

Ct Hajar, same sekolah ? Siti Hajar sape ek ? :]

Azhunk Awang said...

Adam izzudin : shafawi ? jnge bolops adam :;p

Arif Hakimie said...

bro.. mano 5 album .. 1 album 5lagu la bro .. klu aq jd ustz aq saman mg bro .. wakakaka ..
PUJI DAN SYUKUR PD ILAHI ,ATS NIKMAT YANG DIKURNIAKANNYA , DIA PENGASIH , DIA PENYANYANG , PENCIPTA ALAM LUAS TERBENTANG , TIADA TUHAN SELAIN DIA ,
stakat tuh jh aq igt bro

Azhunk Awang said...

Arif : Trsalah skit jah haha satu lagi lagu dia Hasrat :p

Nur Izzati(niz) said...

adam : npe mu jht sgt neh??x reti smpan rhsie ke....

azhunk : haha..hbat 2..try la dgr cramah2 yg ustaz beri kt skul lain..lgi lwak tauw !!..haha

Anonymous said...

😃

Post Top Ad