Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Cinta Dan Kehidupan


Adakah kamu tahu erti kehidupan yang sebenar-benarnya ? Ramai orang tertanya-tanya akan soalan ini. Sesetengah individu melestarikan kehidupannya demi cinta, wang dan kekayaan duniawi. Sebenarnya tidak salah hidup untuk bercinta, sebab ianya memang fitrah yang suci bagi manusia.

Tetapi, tahulah daripada fitrah boleh bertukar kepada fitnah jika anda meletakkan cinta sebagai role propose di dalam hidupan ?. Dengan ledakan nafsu remaja zaman kini, semuanya boleh berubah.

Dengan ini, cinta yang suci itu tadi boleh tercemar. Contohnya, ada sesetengah individu yang sanggup bunuh diri demi cinta. Ada juga yang sanggup menggadaikan maruah. Dan tidak terlupa ada juga yang sanggup MURTAD AGAMA.

Yang paling utama, cinta boleh mencetuskan pergaduhan sesama insan jika melibatkan 3 atau lebih individu. Pergaduhan ini didorong oleh perasaan hasad dengki, cemburu dan perkara lain yang sama maksud dengannya.

Telah terbukti sekali bahawa cinta mempunyai banyak risiko yang harus dihadapi. Pasti anda tertanya-tanya apakah MATLAMAT HIDUP sebenar manusia.

"Dan tidak aku menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu." - [Surah Adz-Dzariyat, 51: 56]


Kredit : ILUVISLAM

No comments:

Post Top Ad