Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Tutorial Go Offline Individually

Apakah makna Go Offline Individually ? Ni istilah Azhunk sendiri ye adik-adik sekalian. Maknanya kita Go Offline kepada individu yang kita kehendaki sahaja. Wait ! Sebelum tu Azhunk nak kabor sikit, ni Tutorial Facebook ye.

Kalau dulu korang buat go offline atas beberapa sebab

" Ramai gila hantar chat dekat aku, malas noh nak layan, go offline ar "


" Ehh ! Kenapa ni duk spam aku, go offline ar mudah sikit "


" Aku dah lama online ni, nanti cikgu aku online kantoi tengok aku duk on lame2, go offline ar "


Mungkin pernah situasi-situasi di atas berlaku pada kalian kan ? Tapi malangnya apabila kita tekan go offline,  semua friend dalam list kita tak dapat tahu kita online, sebab tak muncul dalam chat list mereka.


Jadi kan naya, kita nak sembunyi dari guru rakan, malah rakan lain pun tak jupe kita kang LOL.


Okay tanpa membuang masa, go offline individually, adalah kita dilihat offline oleh individu dikehendaki sahaja. Rakan-rakan yang lain masih tengok kita online ;) Ada Faham ? 


Login Facebook > Open Chat dengan orang dikehendaki > Ikut step macam gambar di bawah. 

Klik gambar untuk tumbesaran

Untuk online balik kepada orang tersebut

Open Chat dengannya dan klik macam gambar dekat bawah ;) Syukran !

Klik untuk tumbesaran gambar !

No comments:

Post Top Ad