Post Top Ad

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Kulit Baru Sempena Botol Air

What the? Ingatkan ular sahaja yang mampu bersalin kulit. Rupa-rupanya blog pun boleh juga. Dahsyat betul! 

Takde lah, main-main je. Bersalin kulit tu maksudnya ber'wajah baru'. Kalau korang ada blog, mesti korang faham apa maksud wajah baru kan? Biasalah, nak bagi seri kenalah tukar wajah sentiasa hehe. 

I'm going to write it on what had hit me to put on a renovation to my dearest blog. 

Sedang asyik online guna laptop pink kepunyaan kakak jenama SONY ericson ni, tiba-tiba ternampak botol air kesayangan kat sebelah. Sebelum lanjutkan cerita, moh aku ceritakan how did I get this water bottle :)

Sewaktu dekat asrama, memang jadi kewajipan aku bawa botol air ke sekolah. Klang panas weii! Boleh kering tekak kau kalau tak minum air. Jadi aku amik penyelesaian bawak botol air tupperware warna hijau bersaiz besar yang comel lagi tahan ni. 

Well, botol air aku memang akan menjadi rebutan. Masuk je kelas...





"Azhan, air sikit .. hehehe"

"Azhan... *buat gaya minum air guna jari, I wish you know how*"

OK fine. Kawan kan? kenalah saling memahami, tafahum lah katakan hehe.

------------------

Tak lama lepastu, aku nak menduduki SPM, hujung tahun lepaslah ni. Tiba-tiba botol air tupperware hijau aku kene rembat! Cis, sekolah agama pun ada mencuri kah?

"Diorang pinjam kot" kata sahabat aku.

Dahla nak exam, tanpa botol air??? How would I survive?

Kebetulan parents aku datang melawat for the last time before I had to sit for SPM, jadi aku nampak peluang keemasan disitu untuk dapat botol air baru. We headed to Giant nearby. Aku pun terjumpa botol ni, wah sesuai ni! dahla besar, boleh isi air banyak, BPA free pulak tu, and the most important... WARNA HIJAU!



Cost RM20+ haha, mahal weh. Lebih kurang harga botol air jenama tupperware jugak kau ni.


Anyhow, back to the topic "bersalin kulit"

Jadi aku dapat idea kombinasi warna daripada botol air ni. Aku buat lah simple retouch untuk kembalikan seri blog ni.

Itu je buat entri kali ini, maaf kalau banyak merapu! Hehe.

Header sebelum ni...

First try.. nampak macam buruk sangat.




The chosen one. Walaupun buruk, tapi aku boleh terima lah hehe.

4 comments:

Amelia said...

Nice look. Saya pon ada botol tupperware hijau tu :P Warna pon sama. And lepas tu ada beli botol winnie the pooh. and harga nya lbih kurang mcm ur newer bottle but cheaper :P And hijau jugak. hehe. my 2nd fav color

Azhunk Awang said...

Oo... suka hijau jugak erh? Samalah kita ;))

Nurul Shahira said...

Zaman belajar dulu, kalau namanya botol air, sama ada tak hilang kena rembat, mesti hilang sebab cuai. -_-

Azhunk Awang said...

Haha betul tu, selalu lupa kat mana last letak haha.

Post Top Ad